• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴
علمی و فرهنگی » بهداشت وسلامت

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر آمادگی زیرساختی و هماهنگی درون‌سازمانی، موفق به ارائه گسترده خدمات سلامت به بیمه‌شدگان در سراسر کشور شد.

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۴، بیش از سه میلیون خدمت سلامت سرپایی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه‌شدگان ارائه شد. این خدمات از طریق بیش از ۲۹ هزار مرکز درمانی و تشخیصی در کشور انجام گرفت و شامل نسخه‌های دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی بود. همچنین پوشش بیمه‌ای خدمات بستری نیز بدون وقفه ادامه یافت.

محمدمهدی ناصحی با اشاره به عملکرد سازمان در این بازه زمانی گفت: در شرایطی که کشور با موقعیتی اضطراری روبه‌رو بود، سازمان بیمه سلامت توانست با انسجام، سرعت و هدفمندی، به الگویی برای تاب‌آوری در نظام سلامت تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در همین مدت، بیش از ۲۴۰ مرکز حساس سلامت توسط تیم‌های نظارت و ارزشیابی در استان‌ها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیران ارشد سازمان نیز با حضور در مراکز ارائه خدمت، ضمن نظارت مستقیم، پیام حمایت و اعتماد سازمان را به نیروهای مستقر منتقل کردند.

وی با اشاره به خدمات پاسخگویی و زیرساخت‌های غیرحضوری اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ و سایر درگاه‌های مجازی از نخستین ساعات بحران با آمادگی کامل فعال بودند و در مدت کوتاهی بیش از ۲۳ هزار درخواست مردمی را پاسخ دادند. طبق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، پاسخگویی به‌صورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامه‌ریزی شده بود که با تعطیلی مرکز تهران، مرکز شیراز به‌خوبی بار خدمت را بر عهده گرفت.

ناصحی خاطرنشان کرد: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تأمین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست منابع دریافتی از خزانه دولت را به‌سرعت بین مراکز درمانی توزیع کند. این اقدام در شرایطی انجام شد که بسیاری از بیمه‌شدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش کرد.

وی گفت: تسهیلاتی برای تمدید خودکار پوشش بیمه‌ای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله روستاییان، دهک‌های پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم شد تا هیچ فردی به دلیل اتمام اعتبار بیمه‌ای از خدمات سلامت محروم نماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به هماهنگی میان واحدهای مختلف سازمان تصریح کرد: ارتباط فوری از طریق سامانه‌های داخلی و فضای مجازی ایمن برقرار بود و خدمات بدون وقفه ادامه یافت. همچنین محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها و مرکز تماس ۱۶۶۶ در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی در ادامه از نقش مرکز امور مشتریان سازمان در تولید محتوای پرسش و پاسخ بر اساس آیین‌نامه اجرایی جزء ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: این مرکز نقش مهمی در آگاه‌سازی عمومی درباره خدمات الکترونیک سلامت در شرایط بحران ایفا کرد.

ناصحی در پایان تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر منابع انسانی توانمند، سامانه‌های دیجیتال داخلی و تصمیم‌سازی هوشمند، توانست در شرایط دشوار، خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمه‌شدگان ارائه دهد. این تجربه، الگویی قابل استناد برای تاب‌آوری نظام سلامت در آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک ایران و رومانی
تخریب ۲۶۵ کیلومتر راه روستایی جنوب کرمان
دهک‌بندی‌ جدید خانوارها اعلام شد
کشف بیش از ۲ هزار بسته مواد مخدر در آبدانان
معرفی ۶ حقوقدان برای عضویت در شورای نگهبان
پایداری آب شرب دو روستا‌ی بخش انابد شهرستان بردسکن
دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با خانواده های شهدای اقتدار در خرم آباد
صادرات ۸۰ هزار دلاری صنایع‌دستی مازندران از ابتدای امسال
آسمانی صاف و هوایی گرم ؛ پیش بینی هواشناسی برای گلستان تا پایان هفته
ذخیره سازی ۲.۱ میلیارد قطعه لارو میگو در مزارع استان بوشهر
آزادی یک بانوی زندانی سرپرست خانوار از زندان لاهیجان با کمک اوقاف
راه و ریل حلقه نخست توسعه آذربایجان غربی
بقایی: «مذاکره» ابزار احقاق حق است
برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری دور حذفی خراسان رضوی
اجرای پویش سراسری «قرآن ، قله استقامت»
اجرای ۱۱ هزار کیلومترطرح در بخش حمل و‌نقل در کشور
دندان‌پزشک یزدی، گره‌گشای زندانیان غیرعمد
ایران، اطلاعات هزاران اسرائیلی نظامی و امنیتی را هک کرد
محافل قرآنی به سوی فتح در چهارمحال و بختیاری
شرایط پیش‌فروش خودرو‌های کوئیک و ساینا S اعلام شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
امکان نصب پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مجتمع‌های مسکونی
ورود سامانه رگباری به فارس همراه با کاهش دما و وزش باد شدید
قالیباف: انسجام ملی مهم‌ترین دستاورد جنگ بود
مکیدن محل گزش مار و عقرب ممنوع
معاون ارتباطات رئیس جمهور: هرگز به گروسی اعتماد نداریم
رهاسازی آب سد ایوشان برای آبیاری کشاورزی در لرستان
رکورد تاریخی پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران
اعلام جرم دادستانی تهران علیه نماینده پیشین مجلس
آغاز ثبت‌نام تسهیلات ساخت برای تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام
اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک ایران جدا شود
سرلشکر موسوی: روحیه نیرو‌های مسلح عالی است
ادای احترام قالیباف به شهدای اقتدار ایران
امنیت تهران و ایروان به یکدیگر گره خورده است
خاورمیانه مقاوم و مستقل درحال شکل گیری است
محرم امسال، تجلی حماسه و روح مقاومت است
فعالیت پدافند هوایی تبریز برای انهدام ریزپرنده ها  (۴ نظر)
سفیر کره شمالی: در صورت نقض آتش‌بس، در کنار ایران هستیم  (۴ نظر)
اغلب جاسوسان رژیم صهیونیستی با کمک مردم شناسایی شدند  (۳ نظر)
امکان نصب پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مجتمع‌های مسکونی  (۲ نظر)
کاهش بیش از ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس  (۲ نظر)
سرلشکر موسوی: روحیه نیرو‌های مسلح عالی است  (۲ نظر)
آمریکا بداند تنها راه صلح پایدار گفت‌وگوی محترمانه است  (۲ نظر)
غبار کارخانه نسوز در گلوی مردم دهاقان  (۲ نظر)
خروج اتباع افغانستانی غیرمجاز از مرز دوغارون  (۱ نظر)
ساماندهی خوبی برای خروج اتباع انجام شده است  (۱ نظر)
ضربه کاری نیرو‌های مسلح منجر به درخواست آتش بس شد  (۱ نظر)
شبکه تروریستی اینترنشنال به طور کامل هک شد  (۱ نظر)
انفجار گاز در برج پامچال چیتگر با هفت مصدوم  (۱ نظر)
تولید ۲۹۵ فراورده حیاتی با کمک بافت پیوندی  (۱ نظر)
اسرائیل باید به حضور در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد  (۱ نظر)