معاون رسانه مجازی صدا و سیما :قابلیت صدور" آی پی مدیا"
معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما گفت:" آی پی مدیا " که در حوزه سخت افزار، نرم افزار و میان افزار داخلی است ، مشابه خارجی ندارد و به کشورهایی که زیرساخت جامع فیبری ندارند قابل صدور است.
{$sepehr_old_video_41335}
به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ لطف الله سیاهکلی در همایش اجرای مرحله نخست گسترش رسانه تعاملی مهر افزود : ضریب نفوذ این رسانه در خارج از کشور حداکثر 35 درصد است درحالی که برای ما 100 درصد نفوذ دارد و مخاطب بدون آن که در نوبت بایستد از سرویس استفاده می کند چراکه ما کنترل را به دست مردم می دهیم.
وی اضافه کرد: رسانه اکنون دچار تغییرات اساسی شده و حتی مخابرات نیز از یک سیستم صدا به مولتی مدیا پیشرفت کرده است البته مخاطب دیگر یک مخاطب نیست بلکه کاربر به حساب می آید.
معاون رسانه مجازی صدا و سیما افزود: ما امروز کار تبلیغاتی را آغاز نکرده ایم بلکه دور هم جمع شده ایم تا فعالیت خود را کلید بزنیم.
وی اضافه کرد : تا پایان امسال این ظرفیت را ایجاد می کنیم و مسئولان مطمئن باشند این محصول قابل اجراست و نکته دیگر این که ما آن را از خارج نیاورده ایم.
سیاهکلی گفت: این فناوری قابل صدور به دنیاست و این مخزن عظیم به گونهای پیشرفت می کند که به جای اینکه ما از دنیا گدایی اطلاعات کنیم دنیا از ما دانلود کند.
آمادگی پخش ۱۱ هزار ساعت برنامه از تلویزیون تعاملی
مدیرکل تلویزیون تعاملی صدا و سیما: ۷ هزار ساعت برنامه آرشیوی صدا و سیما و ۴ هزار ساعت برنامه انتخاب شده از دیدنی های درخواستی کاربران در رسانه تعاملی"آی پی مدیا" با نام تجاری آی سیماست.
سعید اسدی در همایش اجرای مرحله نخست گسترش رسانه تعاملی مهر افزود: با راه اندازی این رسانه، دیگر مردم نیازی ندارند که برای دریافت هر خدمت دستگاه های مختلف بخرند و یا وارد اینترنت شوند بلکه با داشتن دستگاه ست آپ باکس، خط تلفن، مودم ADSL و یک صفحه نمایش مانند تلویزیون می توانند خدماتی مانند دریافت اطلاعات، روزنامه و مجلات آی پی مدیا، آرشیو یک ماهه همه شبکه های سیما و بازی های رایانه ای بدون نیاز به فضا برای ذخیره سازی را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در این رسانه به اینترنت نیازی نداریم اما به بسترهای مخابراتی برای عرضه محتوا نیاز داریم.
اسدی گفت: توضیح روی فیلم، قابلیت پخش برنامه به زبان ها و زیرنویس های مختلف، آموزش متعامل تلویزیونی، هزینه مناسب راهاندازی، کاهش هزینهها، کاربری آسان و سادگی تنظیمات، امکان پوشش حداکثری کاربران با بسترهای مخابراتی موجود در ایران، سرعت و کیفیت بالای تصاویر و صدای ارسالی و سرویسدهی از طریق همه بسترهای آیتی است.
وی افزود : کاربران برای استفاده از این رسانه میتوانند از دو روش نرم افزاری با کمک رایانه های شخصی یا سخت افزاری با نصب دستگاه آی پی مدیا و اتصال آن به تلویزیون استفاده کنند.
واگذاری یک میلیون و پانصد هزار پورت IP MEDIA
۱۲۶هزار پورت آی پی مدیا تا پایان سال در اختیار متقاضیان در شش استان کشور قرار می گیرد.
زاهدی وش مدیرعامل شرکت ســــروش رســــــانه در مراسم بهره برداری از IP MEDIA با اعلام این خبر و با ارائه تاریخچه ای از فعالیت های فنی صدا وسیما گفت: با ترکیبی از فناوری های نوین ارتباطی و زیرساخت های شرکت مخابرات و مشارکت بخش خصوصی این رسانه جدید را در کشور راه اندازی کردیم.
همچنین مدیرعامل شرکت توسعه سامانه بهنگام غدیر نماینده بخش خصوصی ارائه دهنده رسانه تعاملی ip media گفت: در مدت سی ماه یک میلیون و پانصد هزار پورت رسانه تعاملی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
عبداله زاده افزود: همچنین تجهیزات ده هزار پورت در تهران و قزوین تهیه و آماده تحویل شده است.
وی اضافه کرد: در مناطق دو، چهار، شش، هفت و هشت مخابرات استان تهران هماهنگی های لازم صورت گرفته است و از پانزده روز دیگر نحوه ثبت نام برای شش استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و قزوین اعلام خواهد شد.
وی گفت: از دوم دی آمادگی داریم در83 مرکز مخابراتی از90مرکز مخابراتی تجهیزات رسانه تعاملی مهر را تامین و تجهیز کنیم.
صابری وند مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی نظارت و ارزیابی شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به قدمت پانزده ساله ارائه این خدمات در دنیا گفت: برای هر مشترک چهار مگ اختصاص دادیم و این امکان را داریم که خدمات HD را نیز ارائه کنیم.
برنامه شبکه های ملی و استانی، شبکه های تخصصی، آرشیو یک ماهه این شبکه ها، فیلم، ســریال، صدا و موسیقی درخواستی، خدمات برخط (آن لاین)، بازی و اینترنت مجموعه برنامه های IP MEDIA یا شـبکه تعاملی را شامل می شود.