• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۸۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
صفحه نخست » عمومی
وب گردی

کسب و کار موفق در فضای مجازی

نکاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار آنلاین را در این مطلب وب گردی دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما، اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی برای خود کسب و کار آنلاین دارید، حتما تجربه کرده‌اید که بعد از مدتی دنبال کننده ها و مخاطبان، دیگر شما را دنبال نمی‌کنند و این موضوع دقیقا به معنی از دست دادن مشتری‌هایتان است.
موضوع از دست دادن مخاطبان به چند عامل بستگی دارد. اول تنوع و کاربرد محصولی که عرضه می‌کنید و دوم تولید محتوایی که برای معرفی کردن و تبلیغات محصول خود استفاده می‌کنید. عامل دوم به قدری اهمیت دارد که اگر عامل اول یعنی محصول شما کاربردی باشد، ولی در تولید محتوا ضعیف باشید می‌توان گفت که شاید هرگز به موفقیتی که در ذهن خود می‌پرورانید دست نیابید؛ اما اگر در تولید محتوا برای کسب و کار خود قدم درستی بردارید بدون شک موفق خواهید شد. مهم این است که شما از جامعه‌ای که به عنوان دنبال کننده در اختیار خود دارید بتوانید به درستی استفاده کنید نه اینکه فقط عدد آنها را بالا ببرید.
کسب و کار موفق آنلاين داشته باشيم
۱. به نیازها گوش بدهید
این موضوع شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت شروع یک کسب و کار و ادامه آن باشد. هوشیاری و نکته سنجی در این پله خیلی مهم است. سعی کنید بفهمید که دنبال کننده های شما به چه چیزی احتیاج دارند و چه چیزی آن‌ها را به وجد می‌آورد. دقت داشته باشید اگر محصول شما کاملا متناسب با نیاز‌های آن‌ها باشد، اما تبلیغات شما این کاربردش را پوشش ندهد، درصد خیلی کمی از افراد بین آن محصول و کاربردش در زندگی ارتباط برقرار کنند. از بین تبلیغاتی که انجام می‌دهید و از مواردی که خوب نتیجه گرفته‌اید، نکات طلایی را شناسایی و برای خود قالب تبلیغاتی بسازید و آن قالب را تکرار کنید. نکات طلایی می‌تواند نوع ادبیات متنی باشد که نوشته‌اید، نوع عکسی که گرفته‌اید یا حتی ساعتی که پست را آپلود کرده‌اید، باشد.

۲. محصولات کاربردی را کاربردی تبلیغ کنید
محصولات کاربردی را فقط معرفی نکنید؛ افراد زیادی محصولات را معرفی و قیمت‌گذاری می‌کنند، اما پیشنهاد ما این است که محصولات را کاربردی تبلیغ کنید. یعنی نه تنها قیمت و محصول را معرفی کنید بلکه نوع کاربرد آن در زندگی را بازگو کنید. این موضوع باعث می‌شود که موضوع را به طور کامل برای مخاطب خود روشن کنید و در زمان کمتری او را متوجه ارزش و اهمیت محصول خود کنید. روش تبلیغ شما هم خیلی مهم است. همانطور که می‌دانید امروزه کمتر کسانی هستند که متن بخوانند. ترجیح اکثریت مخطبان به نگاه‌کردن تصویر، تماشا کردن ویدیو و خواندن نمودار‌های مصور است. شما برای تبلیغ و جلب نظر مخاطب، تنها ۳ ثانیه فرصت دارید.

۳. جنس و نوع صحبت با فالوئر‌ها را درست انتخاب کنید
ما سه نوع گفتار برای صحبت و ارتباط برقرار کردن داریم: فاخرگویی، ساده‌گویی و سطحی‌گویی. از فاخرگویی ابدا برای تبلیغات استفاده نکنید. پیشنهاد ما انتخاب ساده‌گویی است که گا‌هي می‌توانید سطحی‌گویی را هم برای افزایش صمیمیت با مخاطبان به کار ببرید؛ اما اصل نوع گفتار خود را بر ساده‌گویی تنظیم کنید که همه مخاطبان با هر سن و از هر قشر جامعه قادر به درک آن باشند. به خاطر داشته باشید که هر چه بتوانید صمیمیت خود را با مخاطبانتان بیشتر کنید، ادامه کار برایتان راحت‌تر است و موفق‌تر خواهید بود. سطحی‌گویی را با بی‌ادبی اشتباه نگیرید، حد ادب را رعایت کنید و در برند سازی حرفه‌ای قدم‌های حرفه‌ای بردارید.

۴. پشتوانه محکم برای صحبت‌هایتان داشته باشید
این موضوع که بتوانید در ارتباط برقرار کردن با مخاطبان موفق باشید فوق‌العاده است؛ اما کافی نیست. به عنوان مخاطب نیاز داریم که صحبت‌ها را ساده، قابل فهم و درست بشنویم. درست بودن و اصلیت داشتن صحبت‌ها را خودتان نمی‌توانید به تنهایی اثبات کنید. بهتر است برای این کار از صحبت‌ها و نتایج کارشناسان، حقایق علمی با ذکر منبع، وقایعی که در جامعه اتفاق میفتند به طوری که برای اکثریت قابل لمس باشد و چیز‌های که به نوعی قانون‌ها نانوشته‌اند؛ اما اکثریت قبولشان دارند. حتی می‌توانید از تجربیات خود و دوستانتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید با اولین قدم اشتباه و از بین بردن اعتماد مخاطبان شما فرصت دومی نخواهید داشت؛ چون با همان اولین بار آنفالو می‌شوید.

۵. روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات کاربرد دارد
افراد زیادی درباره روانشناسی رنگ‌ها تحقیق و مطالعه و از آن استفاده می‌کنند. ما از این علم در ست کردن رنگ لباس‌ها و رنگ اتاق برای آرامش بیشترمان استفاده می‌کنیم؛ اما رنگ‌ها در عمکرد تبلغات شما نیز خیلی موثر هستند. طبق تجربیات کاربران اقتصادی اینستاگرام، رنگ سبز و زرد شب‌رنگ، بنفش و قرمز بیشترین اثر را در تبلیغات موفق داشتند. برای نوشتن بر روی عکس‌ها و فیلم‌های خود در فضای مجازی از این رنگ‌ها استفاده کنید و سعی کنید فونت نوشته‌هایتان خوانا و در سایز مناسب موبایل‌ها باشد.
کسب و کار موفق آنلاين داشته باشيم
۶. ارزش معنوی به پیج خود بدهید
این موضوع مهم است که شما در کار تولید محتوا و تبلیغات خود، موفق و کار درست باشید؛ اما گفتیم که صمیمیت شما با مخاطبانتان بیش از همه اهمیت دارد. پس سعی کنید که برای ارتقای سطح دانش و بالا بردن حس انگیزه در مخاطبان نیز تلاش کنید. به آن‌ها کمک کنید که به رویاهایشان فکر کنند و به آن‌ها برسند. برای آرامش و تفکرشان ارزش قائل شوید. برای فرهنگ‌سازی و جامعه‌ای بهتر داشتن تلاش کنید و در بین فالوئرهایتان راه چگونه بهتر بودن را تبلیغ و تمرین کنید. خوشبختی مانند تلفن‌همراه است؛ اگر فقط شما آن را داشته باشید و دیگران محروم باشند، شما نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید و عملا چیزی که شما اسمش را خوشبختی گذاشته‌اید بدون استفاده می‌شود. پس به هم‌نوعان خود کمک کنید که روز به روز خوشبخت‌تر و زیباتر زندگی کنند و مطمئن باشید در زندگی شما نیز اثر مثبتی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مطالبات مردمی ۱۹ آبان ۱۴۰۴
سرد شدن هوا در استان کرمان و ضرورت رعایت نکات ایمنی
از طرح مطالبات مردمی در سامانه ۱۶۲ تا پیگیری در خبر ۲۰ شبکه قزوین
بازدید سرلشگر موسوی از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما
نایب قهرمانی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران
اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای بخش مرکزی شهرستان سردشت
گشایش نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی در اسکو
فعالیت جهادگران استان خراسان جنوبی ساکن قم در مناطق محروم کشور
تحویل ۱۶۰۰ واحد ویلایی انفرادی به متقاضیان واجد شرایط در ورزنه
خبر‌هایی از مصوبات قرارگاه محرومیت زدایی دامغان
پیگیری لوایح مهم هوش مصنوعی و مهریه در کنار رسیدگی به مسائل عمرانی استان قزوین
آغاز فعالیت ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان مراغه
الزام به اجرای معاملات ملکی در سامانه کاتب
حرکت خیرین ؛ نقطه عطفی در تاریخ تعلیم و تربیت کشور است
کلاهبرداری به بهانه حمل بار و اثاثیه
رژیم صهیونی ۲۸۲ بار آتش‌بس غزه را نقض کرده است
واژگونی خودرو در جاده جاسک ۳ کشته برجای گذاشت
ضایعات غیر بهداشتی مرغ به کارخانه نرسید
استقلال ملی، مسیر رسیدن به پیروزی و اقتدار
ابلاغ دستورالعمل رهگیری و شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
واکنش محیط زیست به تخلف تکراری باغ‌وحش نیر
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
امتناع کودکان از توالت مدرسه باعث یبوست می‌شود
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
خام فروشی در زنجیره فولاد
وقوع زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
رویای تغییر نظامی که کابوس آمریکا شد
گزارش وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت طرح‌های حمایتی مسکن
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر
استخدام در سازمان صداوسیما  (۱ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)